Εμφανίζονται 56 τίτλοι με αναζήτηση: Εορτές & πανηγύρια στην ευρύτερη περιοχή: "ΜΑΓΝΗΣΙΑ Νομός ΘΕΣΣΑΛΙΑ" .
ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ) (Οικισμός) ΖΑΓΟΡΑ-ΜΟΥΡΕΣΙ
24/6
ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑ (Χωριό) ΒΟΛΟΣ
Το μοναδικό λαογραφικό χορευτικομιμητικό έθιμο των "Μάηδων" με ρίζες στην διονυσιακή
λατρεία, αναφερόμενο στην αναγέννηση της φύσης και της ζωής, αναβιώνει κάθε χρόνο
το καλοκαίρι από τους νέους του χωριού.
ΠΟΡΤΑΡΙΑ (Χωριό) ΒΟΛΟΣ
Ο Πηλιορείτικος Γάμος αποτελείται από μια σειρά λαϊκών δρώμενων τα
οποία έμμεσα προτείνουν και αναδεικνύουν την μέθεξη, την απόλυτη συμμετοχή και
ταύτιση των καλεσμένων - ολόκληρου του χωριού με τους νεόνυμφους. Ένας λόγος απλός,
περιπαιχτικός, ανεκτικός, ποιητικός εντέλει, και μια κίνηση που αναδεικνύει με
τον ομορφότερο τρόπο.
Λαϊκό θέατρο του δρόμου και χοροί. Κομμάτια από το χθες μεταφορά με
ζώα, φιλέματα με μπακλαβά και τσίπουρο που τελικά βοηθούν όχι στην γνώση της ζωής
των προγόνων μας μόνον, αλλά και στη βίωση τους.
Έτσι η παράδοση δεν είναι ένα μουσείο εκτεθειμένο και ζωντανό, ούτε
ένα όνειρο. Είναι η ανάδειξη των όντων και των μικροδραμάτων που εμφωλεύουν στο
συλλογικό μας υποσυνείδητο. Η κουβέντα με τον γαμπρό και την νύφη, των οποίων
και τα ονόματα ακόμη έχουν ξεχασθεί, είναι συνεχής, σιγανή και άμεση.
H αναβίωση των εθίμων του Πηλιορείτικου Γάμου, που αποτελεί την κορύφωση
και συγχρόνως σηματοδοτεί το τέλος των πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Είναι μια προσπάθεια που ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του '60 από
μια ομάδα κατοίκων του χωριού μας, με σκοπό την διατήρηση και διάδοση των εθίμων
του γάμου στο Πήλιο, όπως γινόταν τον παλιό καλό καιρό. Από τότε και για 27 χρόνια,
πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, γίνεται το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου η αναπαράσταση
των εθίμων του πηλιορείτικου γάμου, με την συμμετοχή πολλών κατοίκων του χωριού
μας και της περιοχής.
Μάλιστα μια χρονιά ο γάμος έγινε πραγματικός, γιατί ένα ζευγάρι νέων από
την περιοχή μας, επέλεξε να δεθεί με τα δεσμά του γάμου με αυτόν τον παραδοσιακό
γάμο. Ακόμη μερικά ζευγάρια που έπαιξαν κατά καιρούς το ρόλο της νύφης και του
γαμπρού, στα έθιμα του Πηλιορείτικου Γάμου, στη συνέχεια έγιναν πραγματικά ζευγάρια
και παντρεύτηκαν. Έτσι εκτός από την διατήρηση και την διάδοση της παράδοσης η
αναβίωση των εθίμωγ του γάμου για μερικά ζευγάρια αποδείχτηκε γούρικος.
Στην κεντρική πλατεία της Πορταριάς «Μελίνας Μερκούρη» και μπροστά
από τα 2 Πηλιορείτικα δωμάτια του γαμπρού και της νύφης που κατασκευάστηκαν για
το σκοπό αυτό με παλιά οικιακά σκεύη, που συγκεντρώνονται από τα παλιά αρχοντικά
της Πορταριάς, γίνονται τα αρραβωνιάσματα, γιατί στο Πήλιο πάντοτε ένας γάμος
ξεκινούσε με τους αρραβώνες.
Ο Πηλιορείτικος Γάμος άρχιζε οχτώ μέρες πριν την Κυριακή της τελέσεως
του μυστηρίου. Αρχιζε με το κόψιμο του νυφικού που γινόταν στο σπίτι της νύφης.
Το νυφικό δεν ήταν άσπρο, όπως το σημερινό, ήταν η ίδια η Πηλιορείτικη φορεσιά
(Φούστα, Τραχηλιά, Κοντογούνι, Ζώνη, Μαφέσι).
Ο γάμος οργανωνόταν από τα Μπρατίμια (τους εκλεκτούς φίλους του γαμπρού
και της νύφης). Δευτέρα, Τρίτη, τετάρτη, συγγενείς και φίλοι ασχολούνταν με την
συγκέντρωση και τακτοποίηση της Προίκας.
Στη συνέχεια γίνονται τα αλευρώματα, έθιμο κατά το οποίο ο γαμπρός
με τα Μπρατίμια πήγαιναν στο σπίτι της νύφης και ανάπιαναν το προζύμι από το οποίο
θα γίνει η κουλούρα του γάμου, βέβαια το αλεύρι δεν έπεφτε από το κόσκινο αν δεν
ασημώνονταν, Στο τέλος με το ίδιο αλεύρι άσπριζαν το γαμπρό και την νύφη για να
ασπρίσουν και να γεράσουν.
Την Παρασκευή οι Κερατζήδες (αγωγιάτες) με τα άλογα στολισμένα και
τα όργανα μετέφεραν την προίκα στα γραφικά καλντερίμια του χωριού με κατάληξη
στην κεντρική πλατεία όπου θα γίνει το κόψιμο του νυφικού. Την Κυριακή γινόταν
το ξύρισμα του γαμπρού, με απανωτές ντουφεκιές, οι τελετές κεράσματος του πρώτου
μπράτιμου από την νύφη και η εντολή ότι άρχιζε ο γάμος, το ξεκίνημα της νύφης,
η γαμήλια πομπή, η επιστροφή της νύφης και του γαμπρού, το γαμήλιο γεύμα, το κρέμασμα
του γαμπρού από τα μπρατίμια, τα ταξίματα της νύφης, το γέμισμα της στάμνας με
νερό από την κεντρική βρύση, το σπάσιμο της στάμνας, και τέλος το ψώνισμα του
γαμπρού με τα απαραίτητα για το άνοιγμα του νέου νοικοκυριού.
Όλα τέλειωναν με τα π' στρόφια. Το πρώτο τραπέζι των νεόνυμφων στο σπίτι
του γαμπρού μετά μια εβδομάδα.
Είναι μια προσπάθεια που γίνεται από τον Πολιτιστικό Οργανισμό του
Δήμου για την διατήρηση των εθίμων και της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής
μας, και μια ευκαιρία να ξαναθυμηθούν οι παλιοί και να γνωρίσουν οι νέοι πως γινόταν
ο γάμος στο Πήλιο τον παλιό καλό καιρό. Ένας γάμος διαφορετικός από όλους τους
άλλους, εξάλλου είναι και ο μοναδικός που μπορείς να ευχηθείς και του χρόνου.
Ακόμη και τις δύο βραδιές παρακολουθούμε παραδοσιακούς χορούς από
το Πήλιο και άλλα μέρη της Ελλάδας, από το χορευτικό συγκρότημα «ΟΡΜΙΝΙΟ».
Τέλος, στην κεντρική πλατεία σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο λειτουργεί
έκθεση τοπικών αγροτικών προϊόντων και προσφέρεται δωρεάν ντόπιο κρασί και τσίπουρο,
με τους ανάλογους μεζέδες, γιατί σε ένα γάμο όλοι οι καλεσμένοι πρέπει να κερνιούνται.
Μετά το τέλος των εθίμων ακολουθεί λαϊκό πανηγύρι.
Το κείμενο παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2004 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Πορταριάς
ΤΡΙΚΕΡΙ (Λιμάνι) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
6/2002
ΑΓΙΟΣ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ (Χωριό) ΒΟΛΟΣ
6/2002
ΑΛΛΗ ΜΕΡΙΑ (Χωριό) ΒΟΛΟΣ
Κάθε χρόνο στο Δημοτικό Διαμέρισμα της Αλλης Μεριάς πραγματοποιείται η "Γιορτή
Λουλουδιών". Υπάρχει έκθεση λουλουδιών από τους τοπικούς ανθοπαραγωγούς και ο
επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει την ποικιλία των λουλουδιών και των χρωμάτων. Επίσης,
ο επισκέπτης μπορεί να αγοράσει λουλούδια σε πολύ ελκυστικές τιμές.
Η "Γιορτή Λουλουδιών" παραμένει ανοιχτή από το πρωί ως το βράδυ. Στο τέλος της
γιορτής ακολουθεί λαϊκό πανηγύρι στην κεντρική πλατεία.
ΚΑΤΩΧΩΡΙ (Χωριό) ΒΟΛΟΣ
Ο Αθλητικός - Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου σε συνεργασία με τον
τοπικό Αθλητικό και Εκπολιτιστικό σύλλογο Κατωχωρίου «Χειρών Κένταυρος» προσπαθούν
να αναβιώσουν κάθε χρόνο, με σκοπό την διατήρηση τους, τις πατροπαράδοτες ασχολίες
της περιοχής.
Δεν ήταν τυχαία η επιλογή του Κατηχωρίου για την αναβίωση του παλιού
τρόπου παραγωγής τσίπουρου με απόσταξη. Από παλιά η περιοχή φημιζόταν για το άριστης
ποιότητας κρασί καθώς επίσης και για το τσίπουρο.
Στο Δημοτικό Διαμέρισμα του Κατωχωρίου από αρχαιοτάτων χρόνων οι κάτοικοι
απασχολούνται με την καλλιέργεια των αμπελιών και βέβαια με την παραγωγή του τσίπουρου.
Με την πάροδο του χρόνου εξελίχθηκαν στους καλύτερους παραγωγούς τσίπουρου της
περιοχής, τους λεγόμενους «Τσιπουράδες». Διότι πραγματικά το καλό τσίπουρο χρειάζεται
τέχνη και προπαντός μεράκι. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, σιγά- σιγά, αυτή η
τέχνη (παραγωγή τσίπουρου με τον παραδοσιακό τρόπο) άρχισε να παρακμάζει και να
χάνεται.
Αυτήν την τέχνη αναβιώνουμε κάθε χρόνο. Γιά τον σκοπό αυτό ο Δήμος
κατασκεύζει στην πλατεία του χωριού, με τις συμβουλές των ντόπιων, εγκαταστάσεις
παραγωγής τσίπουρου με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο.
Αυτόν τον παραδοσιακό τρόπο παρακολουθεί ο επισκέπτης και γεύεται
το ντόπιο τσίπουρο, που παρασκευάζεται εκείνη την στιγμή. Στη συνέχεια ακολουθεί
λαϊκό πανηγύρι.
Το κείμενο παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2004 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφία, του Δήμου Πορταριάς
ΝΕΑ ΑΓΧΙΑΛΟΣ (Κωμόπολη) ΒΟΛΟΣ
8/2002
ΣΚΟΠΕΛΟΣ (Κωμόπολη) ΒΟΡΕΙΟΙ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
Τέλη Αυγούστου.
ΚΙΣΣΟΣ (Χωριό) ΖΑΓΟΡΑ-ΜΟΥΡΕΣΙ
17/9 - 20/9
Διαδρομή 16 χλμ. Ζαγορά - Κισσός
ΑΓΙΟΣ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ (Χωριό) ΒΟΛΟΣ
15/8/2002 - 16/8/2002
Προσκύνημα της κάρας του Αγίου
ΜΟΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ (Μοναστήρι) ΣΚΙΑΘΟΣ
14/8
ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ (Λιμάνι) ΒΟΡΕΙΟΙ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε για άλλη μια φορά το φετινό καρναβάλι
που διοργανώθηκε από το Δήμο Αλοννήσου και το Πολιτιστικό Οργανισμό.
Πολλές και επίκαιρες οι ομάδες που έλαβαν μέρος με τα άρματά τους
στο καρναβάλι, όπου με την φαντασία τους και το κέφι που υπήρξε, πραγματοποιήθηκε
μια όμορφη μέρα γλεντιού και χορού.
Η πομπή ξεκίνησε όπως και κάθε χρόνο έξω από το δημαρχείο Αλοννήσου
στο Πατητήρι κατά τις 14:00 όπου έγινε η παρουσίαση των ομάδων που συμμετείχαν
με τα αρματά τους όπου μπορούμε να αναφέρουμε μερικά θέματα τα οποία πραγματικά
έβγαζαν πολύ γέλιο όπως τα... Κωλόπαιδα, οι 10 Μικροί Μήτσοι, άλλες ομάδες διάλεξαν
εντυπωσιακά και φαντασμογορικά θέματα με πολύχρωμες στολές όπως οι Βραζιλιάνες,
οι Μάγοι και οι Μάγισσες, Αλλαντίν, οι Σείχηδες που έβγαζαν πετρέλαιο και χάνανε
λάδια, οι άνθρωποι των Σπηλαίων και βέβαια η παιδική ομάδα του ΚΔΑΠ με την καταπληκτική
παραμυθοσαλάτα τους. Αλλες ομάδες διάλεξαν πιο επίκαιρα θέματα όπου υπήρχε μια
αντιπολεμική διάθεση, όπως η ομάδα του Αρλούμπια με τους Ταλιμπάν διώκτες τους,
όπου σύμφωνα με το σενάριο δεν έπεσε το λεωφορείο μόνο του από βλάβη αλλά το κατέρριψαν
Ταλιμπάν με μια σφεντόνα, υπήρχαν βέβαια και άλλες ομάδες με παρόμοια διάθεση
όπως οι Ειρηνοποιοί, φαντάροι κτλ. Βέβαια υπήρχαν και πολλά άλλα θέματα που παρέλασαν
στους δρόμους του Πατητηρίου όπως το σινεμά, τα διάφορα επαγγέλματα, οι ναυτικοί,
και πολλοί άλλοι οι οποίοι έδωσαν όλοι το δικό τους χρώμα και παλμό στο καρναβάλι.
Φυσικά δεν μπορούμε να παραλείψουμε τις εκπλήξεις που έγιναν κατά
τη διάρκεια της παρέλασας όπως το καταπληκτικό δελτίο τύπου του καρναβαλιού στη
νοηματική που πραγματοποιήθηκε από την ψυχή του καρναβαλιού Παναγιώτη 'Μπεκάτσα',
όπως βέβαια και την ονομασία της στάσης του καρναβαλιού προς το δρόμο της Βότσης
προς τιμήν του από το Δήμαρχο με όλες τις απαραίτητες τιμές και εθιμοτυπικό ως
'Στάση Μπεκάτσα', με αναμνηστική πινακίδα.
Στις φωτογραφίες που θα δείτε στην επόμενη σελίδα ελπίζουμε να πάρετε
μια γεύση από το τι έγινε και σας περιμένουμε του χρόνου ξανά να γλεντήσουμε όλοι
μαζί.
Εκ μέρους του Δήμου Αλοννήσου, ο αντιδήμαρχος Κων/νος Καλογιάννης
θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους τους συμμετέχοντες που έλαβαν μερος στο καρναβάλι,
τους ανθρώπους που έτρεξαν να ετοιμάσουν και να οργανώσουν τη γιορτή αυτή, τις
ομάδες που έλαβαν μέρος και φυσικά όλους αυτούς τους ανθρώπους που σε κάθε γειτονιά
βοήθησαν με το τρόπο τους προσφέροντας σπιτικές λιχουδιές και άφθονα ποτά ώστε
να περάσουμε όλοι καλά.
Ραντεβού το 2004!!!!
Το κείμενο παρατίθεται τον Μάρτιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Αλοννήσου
ΑΓΙΟΣ ΒΛΑΣΙΟΣ (Χωριό) ΒΟΛΟΣ
24/7/2002
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΗΛΙΟΥ (Χωριό) ΖΑΓΟΡΑ-ΜΟΥΡΕΣΙ
8/5/2002
ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΗΛΙΟΥ (Λιμάνι) ΖΑΓΟΡΑ-ΜΟΥΡΕΣΙ
24/6
ΑΓΙΟΣ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ (Χωριό) ΒΟΛΟΣ
1/6/2002
20/6/2002
ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ (Χωριό) ΒΟΡΕΙΟΙ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
15/8/2002
ΑΡΓΑΛΑΣΤΗ (Χωριό) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
29/6
20/7
Στον οικισμό Κατσιλοχώρι
ΚΑΛΑΜΟΣ (Οικισμός) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
26/7
24/9
Το Πανηγύρι της "Παναγίας Μεγάλου Γένους" γιορτάζεται στο ομώνυμο εξωκλήσι
του Δημοτικού Διαμερίσματος Κατηχωρίου. Πραγματοποιείται στις 24 Αυγούστου. Γίνεται
αρτοκλασία στο προαύλιο της εκκλησίας και στη συνέχεια προσφέρονται σε όλο τον
κόσμο γλυκά και αναψυκτικά.
29/6
Γίνεται αρτοκλασία στο προαύλιο της εκκλησίας και στη συνέχεια πραγματοποιείται λαϊκό πανηγύρι.
ΚΙΣΣΟΣ (Χωριό) ΖΑΓΟΡΑ-ΜΟΥΡΕΣΙ
17/7
ΛΕΦΟΚΑΣΤΡΟ (Οικισμός) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
27/7
ΜΕΤΟΧΙ (Χωριό) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
15/8
ΜΟΝΗ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΞΕΝΙΑΣ (Μοναστήρι) ΑΛΜΥΡΟΣ
22/8/2002 - 23/8/2002
ΞΥΝΟΒΡΥΣΗ (Χωριό) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
15/8
ΠΑΛΤΣΗ (Οικισμός) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
6/9
ΠΟΤΙΣΤΙΚΑ (Οικισμός) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
ΣΚΙΑΘΟΣ (Νησί) ΒΟΡΕΙΟΙ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
14/8/2002 - 15/8/2002
Στις 14 Αυγούστου γίνεται περιφορά του επιταφίου της Θεοτόκου στο χώρο της μονής.
ΣΚΙΑΘΟΣ (Κωμόπολη) ΒΟΡΕΙΟΙ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
23/4/2001
21/11/2001
23/6/2002 - 24/6/2002
ΣΚΟΠΕΛΟΣ (Κωμόπολη) ΒΟΡΕΙΟΙ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
25/2/2002
4/12/2002
24/6/2002
6/8/2002
ΤΡΙΚΕΡΙ (Λιμάνι) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
7/7/2002
7/7/2002
ΧΟΡΤΟ (Οικισμός) ΝΟΤΙΟ ΠΗΛΙΟ
8/9
ΣΚΙΑΘΟΣ (Νησί) ΒΟΡΕΙΟΙ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
H Σκιάθος είναι από τις ελάχιστες περιοχές της Ελλάδας όπου τηρείται το Αγιονορίτικο Τυπικό, όσον αφορά στις ώρες που γίνονται οι ακολουθίες των Εκκλησιών. Έτσι η βραδινή ακολουθία του Επιταφίου, ξεκινά τα ξημερώματα του Μ. Σαββάτου. Γύρω στις 4 το πρωί βγαίνουν οι Επιτάφιοι για περιφορά. Ένας τελάλης, ο "προεξάρχοντας" απαγγέλλει δυνατά τους θρηνητικούς ψαλμούς και πίσω με τους ψαλτάδες ψάλλει κι ο κόσμος όλος μαζί. Ο Επιτάφιος κατεβαίνει μέσα από τα γραφικά στενάκια και τα καλντερίμια του νησιού. Όλα τα σπίτια είναι φωταγωγημένα, ενώ στις αυλές τα αναμμένα κεριά και το λιβάνι που καίει, μοσχοβολάει, δημιουργώντας μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.
Φτάνοντας στην εκκλησία των τριών Ιεραρχών, ενώνονται οι πιστοί των δύο εκκλησιών και όλοι μαζί συνεχίζουν την περιφορά σε ολόκληρο το νησί κι επιστρέφουν στις εκκλησίες γύρω από στις 5.30 το πρωί. Εκεί γίνεται από τους ιερείς η αναπαράσταση της "εις Aδου Καθόδου" του Χριστού και ενώ ψάλλεται το "άρατε πύλες", ο ιερέας ανοίγει χτυπώντας δυνατά το πόδι του, την εξώθυρα του Ιερού Ναού. Σε λίγο ξημερώνει, μα κανείς δεν θα κοιμηθεί μια που η μέρα του Μ. Σαββάτου προορίζεται για τις τελευταίες προετοιμασίες πριν την Ανάσταση.
ΣΤΑΓΙΑΤΕΣ (Χωριό) ΒΟΛΟΣ
Δεν ήταν τυχαία η επιλογή των Σταγιατών για την γιορτή του λουκάνικου.
Από παλιά οι Σταγιάτες ήταν γνωστές για δύο πράγματα. Για τα ωραία και γάργαρα
νερά τους και για τα πεντανόστιμα λουκάνικα.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των ντόπιων, γύρω στα 1750 η κυριότερη ασχολία
των κατοίκων του χωριού ήταν η παρασκευή και εμπορία του λουκάνικου. Αυτοί, οι
λεγόμενοι "Λουκανικάδες", ήταν οι μόνοι σε όλη την Ελλάδα που γνώριζαν τόσο καλά
την τέχνη και τα μυστικά για την παρασκευή τους. Χρησιμοποιώντας πρώτης ποιότητας
προϊόντα και βέβαια το ανάλογο μεράκι, παρασκεύαζαν πεντανόστιμα λουκάνικα, τα
οποία πουλούσαν σε όλη την Ελλάδα. Μάλιστα ο συγγραφέας και ιστορικός Γιάννης
Κορδάτος αναφέρει ότι οι Σταγιάτες τα έτη 1750 - 1850 είχαν αξιόλογη οικιακή βιοτεχνία
παρασκευής και εμπορίας λουκάνικου. Με την πάροδο των χρόνων και την εξέλιξη της
τεχνολογίας, η τέχνη αυτή παρήκμασε και χάθηκε.
Αυτόν τον παραδοσιακό τρόπο θελήσαμε να αναβιώσουμε ώστε να θυμηθούν
οι παλιοί και να γνωρίσουν οι νέοι τον παραδοσιακό τρόπο παρασκευής λουκάνικου.
Το κείμενο παρατίθεται τον Σεπτέμβριο 2004 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφία, του Δήμου Πορταριάς
Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.
Εγγραφείτε τώρα!