gtp logo

Πληροφορίες τοπωνυμίου

Εμφανίζονται 55 τίτλοι με αναζήτηση: Μνημεία που αναφέρονται από αρχαίους  στην ευρύτερη περιοχή: "ΗΛΕΙΑ Νομός ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ" .


Μνημεία που αναφέρονται από αρχαίους (55)

Αρχαία αγάλματα

Colossal bronze image of Athena

ΑΛΙΦΕΙΡΑ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Work of the Theban sculptor Hypatodoros.

Χάλκινο άγαλμα Σατράπη

ΗΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Είχε μέγεθος ψηλού ανθρώπου και παρίστανε άνδρα χωρίς γένεια που στηριζόταν σε δόρυ. Το άγαλμα αυτό το έντυναν με φόρεμα από μαλλί, από λινό ή από βύσσο. Το είχαν μεταφέρει στην Ηλιδα από το Σαμικό όπου λατρευόταν σαν άγαλμα του Ποσειδώνα και το όνομα Σατράπης του δόθηκε κατά τα Ρωμαϊκά χρόνια. Σύμφωνα με τον Παυσανία το όνομα Σατράπης ήταν επίκληση του Κορύβαντα (Παυσ. 6,25.6).

Αγάλματα Ηλιου και Σελήνης

Ηταν τοποθετημένα στην αγορά της Ηλιδας. Από το κεφάλι της Σελήνης εξείχαν οι άκρες της ημισελήνου και από το κεφάλι του Ηλιου οι ακτίνες του (Παυσ. 6,24,6).

Αγαλμα Ερμή

ΚΥΛΛΗΝΗ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Οι κάτοικοι της Κυλλήνης τιμούσαν πολύ τον Ερμή. Το συγκεκριμένο άγαλμα δεν απεικόνιζε το θεό αλλά ήταν ένα όρθιο ανδρικό όργανο πάνω σε βάθρο (Παυσ. 6,26,5).

Ξόανο Δήμητρας Μελαίνης

ΣΤΟΜΙΟ (Χωριό) ΦΙΓΑΛΕΙΑ
Το ξόανο της Δήμητρας Μελαίνης είχε μορφή γυναίκας με κεφάλι αλόγου που καθόταν σε βράχο. Πάνω στο κεφάλι υπήρχαν φίδια κι άλλα ζώα. Φορούσε μακρύ χιτώνα και στα χέρια κρατούσε δελφίνι και περιστέρι. Το ξόανο αυτό κάηκε όταν βασιλιάς ήταν ο Σίμος και οι Φιγαλείς δε φρόντισαν να το αντικαταστήσουν αλλά παραμέλησαν γενικά τη λατρεία της θεάς, η οποία για να τους τιμωρήσει έστειλε ακαρπία στη χώρα τους. Τότε κατέφυγαν στο Μαντείο των Δελφών, που τους φανέρωσε το λόγο της συμφοράς και τους συμβούλευε να τιμήσουν τη θεά όπως έπρεπε. Εκείνοι τότε συμμορφώθηκαν και άρχισαν να τιμούν τη Δήμητρα περισσότερο και ανέθεσαν στον Αιγινήτη Ονάτα να φτιάξει χάλκινο πια αντίγραφο του κατεστραμμένου ξόανου (Παυσ. 8,42,4-7). Ο Παυσανίας δεν είδε το άγαλμα, γιατί όπως του είπαν οι γεροντότεροι κάποτε έπεσαν βράχοι πάνω από την οροφή και το κατέστρεψαν. Στην εποχή του, όμως, εξακολουθούσαν να κάνουν αναίμακτες θυσίες για τη Δήμητρα προσφέροντας φρούτα, κερήθρες και ακατέργαστο μαλλί (Παυσ. 8,42.11-13).

Αγαλμα Ερμή

ΦΙΓΑΛΕΙΑ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Βρισκόταν στο γυμναστήριο της Φιγαλείας. Παρίστανε το θεό να φοράει ιμάτιο το οποίο όμως δεν κατέληγε σε πόδια, γιατί στο κάτω μέρος το άγαλμα ήταν τετράγωνο, όπως τα Ερμαία (Παυσ. 8,39,6).

Αρχαία θέατρα

Θέατρο Ηλιδας

ΗΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Το θέατρο αυτό, το οποίο ο Παυσανίας χαρακτηρίζει "παλιό", βρισκόταν μεταξύ της αγοράς της Ηλιδας και του ποταμού Μηνίου (Παυσ. 6,26,1).

Αρχαία ιερά

Ιερό Ασκληπιού

ΑΛΙΦΕΙΡΑ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Ο Παυσανίας το αναφέρει μαζί με το Ιερό της Αθηνάς (Παυσ. 8,26,6).

Sanctuary of Artemis Alpheionia or Alpheiusa

ΑΛΦΕΙΟΣ (Ποταμός) ΗΛΕΙΑ
Near the outlet of the river is the sacred precinct of Artemis Alpheionia or Alpheiusa (for the epithet is spelled both ways), which is about eighty stadia distant from Olympia. An annual festival is also celebrated at Olympia in honor of this goddess as well as in honor of Artemis Elaphia and Artemis Daphnia. The whole country is full of temples of Artemis, Aphrodite, and the Nymphs, being situated in sacred precincts that are generally full of flowers because of the abundance of water. And there are also numerous shrines of Hermes on the roadsides, and temples of Poseidon on the capes. In the temple of Artemis Alpheionia are very famous paintings by two Corinthians, Cleanthes and Aregon: by Cleanthes the "Capture of Troy" and the "Birth of Athene," and by Aregon the "Artemis Borne Aloft on a Griffin."

Ιερός Περίβολος της Αρτέμιδος Αλφειούσας

ΕΠΙΤΑΛΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Ο ποταμός Αλφειός είχε τις εκβολές του ανάμεσα στη Φεία και το Επιτάλιον. Κοντά στις εκβολές υπήρχε Ιερός Περίβολος της Αρτέμιδος Αλφειούσας ή Αλφειωνίας (Στρ. 8,3,12).

Ιερό Αθηνάς Μητέρας

ΗΛΕΙΑ (Αρχαία χώρα) ΕΛΛΑΔΑ
Επειδή η χώρα των Ηλείων είχε ερημώσει από ενήλικες μετά τον πόλεμο του Ηρακλή με τον Αυγεία οι γυναίκες ευχήθηκαν στην Αθηνά να μείνουν έγκυες αμέσως μόλις συνευρεθούν με τους άντρες τους. Η επιθυμία τους πραγματοποιήθηκε και γι' αυτό ίδρυσαν το Ιερό της Αθηνάς Μητέρας (Παυσ. 5,3,2).

Ιερό Αρτέμιδος Φιλομείρακος

ΗΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Η θεά είχε αυτό το προσωνύμιο γιατί το Ιερό της βρισκόταν κοντά στο γυμναστήριο. Για να πάει κανείς στο Ιερό έπρεπε να πάρει το δρόμο της Σιωπής. Τον έλεγαν έτσι γιατί, σύμφωνα με την παράδοση, στο δρόμο αυτό συμφώνησαν οι Αιτωλοί κατάσκοποι του Οξύλου να μη μιλησουν για ν'ακούσουν τι γίνεται μέσα στα τείχη της Ηλιδας (Παυσ. 6,23,8).

Ιερό Τύχης

Το ξόανο της θεάς βρισκόταν σε μια στοά του Ιερού, ήταν υπερφυσικού μεγέθους και ήταν επίχρυσο εκτός από το πρόσωπο και τα άκρα που ήταν φτιαγμένα από λευκό μάρμαρο (Παυσ. 6,25,4).

Ιερό Διονύσου

Βρισκόταν μεταξύ της αγοράς και του ποταμού Μηνίου. Το λατρευτικό άγαλμα του θεού, τον οποίο ιδιαίτερα τιμούσαν στην Ηλεία, ήταν έργο του Πραξιτέλη (Παυσ. 6,26,1).

Ιερό Αθηνάς

Βρισκόταν στην ακρόπολη της Ηλιδας και το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν έργο του Φειδία. Πάνω στο κράνος ο γλύπτης είχε προσθέσει ένα πετεινό, που είναι πουλί πρόθυμο για μάχη. Ο πετεινός θα μπορούσε να θεωρηθεί ιερό πουλί της Αθηνάς Εργάνης (Παυσ. 6, 26,3).

Ιερό Χαρίτων

Τα αγάλματα των Χαρίτων είχαν ξύλινο κορμό, μαρμάρινα άκρα και επίχρυσα ενδύματα. Η πρώτη κρατούσε τριαντάφυλλο, η μεσαία ένα κότσι ζώου και η τελευταία ένα μικρό κλαδί μυρτιάς. Το τριαντάφυλλο και η μυρτιά ήταν φυτά ιερά της Αφροδίτης, ενώ το κότσι ("αστράγαλος") ήταν παιχνίδι εφήβων που δεν έχουν φθαρεί από τα γηρατειά. Στο ίδιο βάθρο με το άγαλμα των Χαρίτων ήταν στημένο και ένα άγαλμα του Ερωτα (Παυσ. 6,24,6-7).

Ιερό Ασκληπιού

ΚΥΛΛΗΝΗ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Ο Παυσανίας είδε δύο μόνο Ιερά στην Κυλλήνη: Αυτό του Ασκληπιού και εκείνο της Αφροδίτης (Παυσ. 6,26,5).

Ιερό Δήμητρας

ΛΕΠΡΕΟΝ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Ο Παυσανίας το αναφέρει σαν το μόνο μνημείο που είδε ο ίδιος, παρά τα λεγόμενα των Λεπρεατών για Ναό του Δία και τάφους του Λυκούργου και του Καύκωνα. Το Ιερό της Δήμητρας ήταν χτισμένο με πλιθιά και δεν είχε λατρευτικό άγαλμα (Παυσ. 5,5,6).

Ιερό Ποσειδώνα Σαμίου

ΣΑΜΙΚΟΝ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Το αναφέρει μέσα σε άλσος γεμάτο αγριελιές το οποίο φρόντιζαν οι Μακίστιοι, που κατοικούσαν στην περιοχή, αλλά και όλοι οι Τριφύλιοι (8,3,13). Ο ναός ήταν έδρα Αμφικτιονίας 6 Μινυακών πόλεων της Τριφυλίας.

Ιερά Δήμητρας, Κόρης και Αδη

ΤΥΠΑΝΕΑΙ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Οι κάτοικοι των Τυπανέων τιμούσαν τη Δήμητρα και την Κόρη για την ευκαρπία της γης τους, είχαν όμως και Ιερό για τον Αδη γιατί συχνά η παραγωγή καταστρεφόταν από ασθένειες (Στρ. 8,3,15).

Ιερό Αρτέμιδος Σωτήρος

ΦΙΓΑΛΕΙΑ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Από το Ιερό αυτό ξεκινούσαν συνήθως οι πομπές στις γιορτές. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν λίθινο και την παρίστανε όρθια (Παυσ. 8,39,5).

Ιερό Ευρυνόμης

Το Ιερό αυτό βρισκόταν κοντά στη Φιγαλεία, στη συμβολή Λύμακα και Νέδας. Ηταν δύσκολο να φτάσει κανείς εκεί και το άνοιγαν μόνο μια φορά το χρόνο για να τελέσουν θυσίες. Ορισμένοι υποστήριζαν ότι Ευρυνόμη ήταν προσωνύμιο της Αρτεμης, ενώ οι παλαιότεροι έλεγαν ότι ήταν άλλη θεά, κόρη του Ωκεανού. Το άγαλμα της θεάς ήταν δεμένο με χρυσές αλυσίδες και αντί για πόδια είχε ουρά ψαριού (Παυσ. 8,41,4-6).

Αρχαίες αγορές

Η αγορά της Ηλιδας

ΗΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Ο Παυσανίας δίνει λεπτομερή περιγραφή της αγοράς της Ηλιδας, που λέει ότι είναι φτιαγμένη με τον αρχαιότερο τρόπο και δε μοιάζει με τις αγορές άλλων πόλεων (Παυσ. 6,24,2-10).

Αρχαίοι βωμοί

Βωμός Δία Λεχεάτη

ΑΛΙΦΕΙΡΑ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Οι Αλιφειρείς είχαν φτιάξει αυτό το βωμό προς τιμήν του Δία, γιατί εκεί είχε γεννήσει την Αθηνά (Παυσ. 8,26,6).

Βωμός Διός Σωτήρα

ΗΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Εκεί είχε καταφύγει ο τύραννος Αριστότιμος για να σωθεί τελικά όμως τον σκότωσε ένας από τους επαναστάτες, ο Κύλωνας (Παυσ. 5,5,1).

Αρχαίοι ναοί

Ναός Επικούριου Απόλλωνα

ΒΑΣΣΑΙ (Αρχαίο ιερό) ΗΛΕΙΑ
Ηταν ολόκληρος μαρμάρινος, μέχρι και η στέγη του. Από όλους τους Ναούς της Πελοποννήσου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί δεύτερος σε κάλλος και αρμονία, με πρώτο αυτόν της Τεγέας. Ο Απόλλων πήρε αυτό το προσωνύμιο (επικούριος=βοηθός) γιατί είχε βοηθήσει τους Φιγαλείς σε καιρό επιδημίας, καθώς και στον πόλεμο Πελοποννησίων - Αθηναίων. Ηταν έργο του Ικτίνου, αρχιτέκτονα του Παρθενώνα (Παυσ. 8,41,7-9).

Ναός Ρωμαίων αυτοκρατόρων

ΗΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Γύρω από το Ναό υπήρχαν κυκλικές κιονοστοιχίες. Την εποχή του Παυσανία η στέγη του Ναού είχε καταρρεύσει και δε σωζόταν το λατρευτικό του άγαλμα (Παυσ. 6,24,10).

Ναός Αφροδίτης Ουρανίας

Βρισκόταν πίσω από τη στοά που είχε γίνει από τα Κερκυραϊκά λάφυρα. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν χρυσελεφάντινο, έργο του Φειδία και την παρίστανε να πατάει πάνω σε χελώνα.

Ναός Αδη

Ο Ναός και ο περίβολος του Αδη άνοιγε μία φορά το χρόνο και ακόμα και τότε η είσοδος επιτρεπόταν μόνο στον ιερέα. Σύμφωνα με την παράδοση οι Ηλείοι τιμούσαν τον Αδη γιατί τους είχε βοηθήσει όταν ο Ηρακλής είχε επιτεθεί κατά της Ηλειακής Πύλου (Παυσ. 6,25,2).

Ναός Απόλλωνα Ακεσίου

Ο Ναός αυτός βρισκόταν στην αγορά της Ηλιδας και υπήρχε εκεί και λατρευτικό άγαλμα του θεού. Το προσωνύμιο "Ακέσιος" σήμαινε "αλεξίκακος" (Παυσ. 6,24,6).

Ναός Σειληνού

Ο Ναός, που βρισκόταν στην αγορά της Ηλιδας, ήταν αφιερωμένος μόνο στο Σειληνό, όχι και στο Διόνυσο. Μέσα στο Ναό υπήρχε άγαλμα που παρίστανε τη Μέθη να δίνει στο Σειληνό (Παυσ. 6,24,8).

Ναός Διός Λευκαίου

ΛΕΠΡΕΟΝ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
(Παυσ. 5,5,5). Αν το προσωνύμιο του Δία στο Ιερό αυτό ήταν όντως Λεύκαιος αυτό θα σχετιζόταν με τη χρήση ξύλων μόνο από λεύκες για τις θυσίες στο θεό. Αν όμως το προσωνύμιο διορθωθεί σε "Λύκαιος" θα φανερώνει τη στενή σχέση των Λεπρεατών με τους Αρκάδες (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 3, σελ. 209, σχόλιο 1).

Ναός Αλφειαίας Αρτεμης

ΛΕΤΡΙΝΟΙ (Αρχαία πόλη) ΠΥΡΓΟΣ
Σύμφωνα με την παράδοση ο Αλφειός είχε ερωτευτεί την Αρτεμη αλλά επειδή εκείνη δε δεχόταν να τον παντρευτεί αποφάσισε να μεταχειριστεί βία εναντίον της. Πήγε λοιπόν μ’ αυτό το σκοπό στους Λετρίνους σε μια γιορτή της θεάς στην οποία παρευρίσκονταν και νύμφες. Η Αρτεμη, όμως, έχοντας υποψιαστεί το σχέδιο του Αλφειού άλειψε το πρόσωπό της με πυλό και έβαλε και τις νύμφες που παρευρίσκονταν να κάνουν το ίδιο, ούτως ώστε ο Αλφειός να μην τη γνωρίσει, όπως και έγινε. Από τον έρωτα του Αλφειού γι’ αυτήν η Αρτεμη πήρε το προσωνύμιο Αλφειαία. Με τον καιρό όμως το προσωνύμιο αυτό άλλαξε σε Ελαφιαία, γιατί οι Λετριναίοι συνήθισαν να τιμούν τη θεά όπως τιμούσαν οι Ηλείοι τη δική τους Αρτεμη Ελαφιαία, από το όνομα της τροφού της (Παυσ. 6,22,9-10).

Ναός Ασκληπιού

ΛΟΥΒΡΟ (Χωριό) ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
Ονομαζόταν "του Δημαίνετου" από τον ιδρυτή του και ήδη την εποχή του Παυσανία ήταν ερειπωμένος. Ηταν χτισμένος σε ύψωμα κοντά στον Αλφειό (Παυσ. 6,21,4).

Ναός του Αδη

ΜΙΝΘΗ (Βουνό) ΗΛΕΙΑ
Αναφέρεται κοντά στο βουνό, το οποίο τιμούσαν και οι Μακίστιοι μαζί με τους Πυλίους (Στράβ. 8,3,14).

Ναός Αρτέμιδος Εφεσίας

ΣΚΙΛΛΟΥΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Οταν ο Ξενοφών εγκαταστάθηκε στο Σκιλλούντα αφιέρωσε ένα μέρος του τόπου στη θεά και έχτισε και το Ναό της, όμοιο μ' εκείνο της Εφέσου (Παυσ. 5,6,5).

The temple of Athene Scilluntia

The temple of Athene Scilluntia at Scillus, in the neighborhood of Olympia near Phellon, is one of the famous temples.

Ναός Διονύσου Ακρατοφόρου

ΦΙΓΑΛΕΙΑ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Το κάτω μέρος του λατρευτικού αγάλματος του θεού δεν ήταν ορατό, εξαιτίας των φύλλων δάφνης και των κισσών. Το μέρος που ήταν ορατό ήταν αλειμμένο με κιννάβαρι, για να λάμπει (Παυσ. 8,39,6).

Ναός Κυδωνίας Αθηνάς

ΦΡΙΖΑ (Αρχαία πόλη) ΣΚΙΛΛΟΥΝΤΑ
Την εποχή του Παυσανία δε διατηρούνταν άρτιος ο Ναός, σωζόταν όμως ο βωμός. Το Ιερό έλεγαν ότι το είχε αφιερώσει ο Κλύμενος, απόγονος του Ιδαίου Ηρακλή από την Κρήτη (Παυσ.6,21,6).

Αρχαίοι τάφοι

Τάφος Αχιλλέα

ΗΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Ο Παυσανίας τον αναφέρει κοντά στον ελλανοδικαιώνα (Παυσ. 6,24,1).

Τάφος Οξύλου

Η παράδοση λέει, αλλά ο Παυσανίας δεν το αναφέρει με βεβαιότητα, ότι το χαμηλό και χωρίς τοίχους οικοδόμημα που είδε στην αγορά της Ηλιδας ήταν ο τάφος του Οξύλου (Παυσ. 6,24,9).

Τάφος Λυκούργου

ΛΕΠΡΕΟΝ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Ο Λυκούργος ήταν γιος του Αλέα (Παυσ. 5,5,5). Για περισσότερες πληροφορίες βλ. Τεγέα στην Κατηγορία "Μυθολογία- Βασιλιάδες".

Τάφος του Καύκωνα

Οι Λεπρεάτες υποστήριζαν ότι ο τάφος του βρισκόταν στην πόλη τους και ότι πάνω του ήταν στημένη και πλαστική εικόνα άντρα που κρατούσε λύρα, αλλά ο Παυσανίας δεν είδε ούτε αυτό τον τάφο ούτε εκείνο του Λυκούργου (Παυσ. 5,5,5). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον Καύκωνα βλ. Ανδανία στην Κατηγορία "Μυθολογία-Ηρωες".

Τάφος Ξενοφώντα

ΣΚΙΛΛΟΥΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Ο τάφος αυτός βρισκόταν κοντά στο Ιερό της Αρτέμιδος Εφεσίας και πάνω του ήταν στημένη γλυπτική εικόνα από μάρμαρο Πεντέλης (Παυσ. 5,6,6). Σύμφωνα με τη βιογραφία του Ξενοφώντα που έγραψε ο Διογ. Λαέρτιος, ο Ξενοφών πέθανε στην Κόρινθο και όχι στο Σκιλλούντα. Αν ο τάφος που είδε ο Παυσανίας ήταν όντως του Ξενοφώντα ίσως περιείχε τα κόκκαλά του που τα είχε μεταφέρει στο Σκιλλούντα ο γιος του ή ο επιμελητής του Ιερού της Αρτέμιδος (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμ. 3, σελ. 222, σημ. 3).

Πολυάνδριο Ορεσθασίων

ΦΙΓΑΛΕΙΑ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Ηταν ο τάφος μιας ομάδας εκατό Ορεσθασίων που αν και είχαν πάρει χρησμό ότι σίγουρα θα σκοτωθούν αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν τους Λακεδαιμόνιους για να καταφέρουν οι Φιγαλείς να ανακτήσουν τη χώρα τους. Εκείνοι από ευγνωμοσύνη έστησαν το πολυάνδριο και απέδιδαν στους εκατό πεσόντες Ορεσθάσιους τιμές ηρώων (Παυσ. 8,41,1).

Διάφορα

Τετράγωνο

ΗΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Γυμνάσιο στο οποίο οι αθλητές αγωνίζονταν στην πάλη και στην πυγμή. Στο χώρο του γυμνασίου υπήχε άγαλμα του Δία (Παυσ. 6,23,4).

Μαλθώ

Γυμνάσιο στο οποίο προπονούνταν οι έφηβοι όσο καιρό διαρκούσαν οι Ολυμπιακοί αγώνες. Το όνομά του οφειλόταν στο μαλακό του έδαφος. Ηταν στολισμένο με προτομές και ανάγλυφες παραστάσεις, ενώ στο χώρο του βρισκόταν και το βουλευτήριο (Παυσ. 6,23,5-7).

Λαλίχμιο

Ετσι λεγόταν το βουλευτήριο της Ηλιδας, από το όνομα του δωρητή. Βρισκόταν στο χώρο της Μαλθώς (γυμνάσιον) και χρησίμευε για επιδείξεις αυτοσχέδιων ομιλιών και κάθε είδους συγγραμάτων. Ηταν στολισμένο με διακοσμητικές ασπίδες (Παυσ. 6,23,7).

Ελλανοδικαιώνας

Εκεί έμεναν για δέκα μήνες όσοι είχαν εκλεγεί ελλανοδίκες και διδάσκονταν από τους νομοφύλακες τι έπρεπε να κάνουν στους αγώνες. Ο Ελλανοδικαιώνας βρισκόταν μέσα στην αγορά της Ηλιδας (Παυσ. 6,24,3).

Κερκυραϊκή Στοά

Βρισκόταν στην αγορά της Ηλιδας. Την είχαν ονομάσει έτσι γιατί είχε χτιστεί από τη δεκάτη των λαφύρων που πήραν οι Ηλείοι από τους Κερκυραίους. Ηταν δωρικού ρυθμού με κιονοστοιχίες από τις δύο πλευρές και ανδριάντες (Παυσ. 6,24,4).

Ξυστός

Το παλιό γυμνάσιο της Ηλιδας, που ήταν και το μεγαλύτερο. Ηταν χώρος περιφραγμένος και περιελάμβανε ξεχωριστά μέρη για το κάθε αγώνισμα, καθώς και βωμούς διάφορων θεών και ηρώων. Σ' αυτό το στάδιο γίνονταν οι προπονήσεις των αθλητών πριν πάνε στην Ολυμπία. Το όνομά του το είχε πάρει από τη συνήθεια του Ηρακλή, γιου του Αμφιτρύωνα, να ασκείται εκεί καθημερινά ξύνοντας τα αγκάθια (Παυσ. 6,23,1-3).

Ιερά σπήλαια αρχαίων

Σπήλαιο των Ανιγρίδων Νυμφών

ΣΑΜΙΚΟΝ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Οποιος έπασχε από δερματικές αρρώστιες προσευχόταν πρώτα στη σπηλιά των Νυμφών, έκανε κάποιο τάμα και στη συνέχεια διέσχιζε τον Ανιγρο ποταμό κρατώντας το σώμα του μέσα στο νερό και έτσι γιατρευόταν (Παυσ. 5,5,11).

At the base of these mountains, on the seaboard, are two caves. One is the cave of the nymphs called Anigriades; the other is the scene of the stories of the daughters of Atlas and of the birth of Dardanus. And here, too, are the sacred precincts called the Ionaeum and the Eurycydeium.

Σπηλιά Δήμητρας Μελαίνης

ΣΤΟΜΙΟ (Χωριό) ΦΙΓΑΛΕΙΑ
Η Δήμητρα πήρε αυτό το προσωνύμιο από τα μαύρα ρούχα που φόρεσε από τη λύπη της για την αρπαγή της Περσεφόνης και για το φέρσιμο του Ποσειδώνα απέναντί της, γιατί δηλαδή την έκανε δική του ακόμη κι όταν εκείνη μεταμορφώθηκε σε άλογο για να γλιτώσει. Ετσι ντυμένη στα μαύρα κλείστηκε σε μια σπηλιά αφήνοντας τη γη χωρίς καρπούς και τους ανθρώπους να λιμοκτονούν. Οταν ο Δίας ανακάλυψε την κρυψώνα της έστειλε εκεί τις Μοίρες για να την πείσουν να βγει, όπως και έγινε. Από τότε αυτή η σπηλιά έγινε ιερή της Δήμητρας Μελαίνης και οι Φιγαλείς έστησαν εκεί ξοανο (Παυσ. 8,42,1-3).

Τεμένη

Τέμενος Πάνδημης Αφροδίτης

ΗΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ
Βρισκόταν κοντά στο Ναό και περιβαλλόταν από χαμηλό τοίχο. Το λατρευτικό άγαλμα ήταν έργο του Σκόπα και παρίστανε τη θεά καθισμένη πάνω σε τράγο (Παυσ. 6,25,1).

Έχετε τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες πληροφορίες για γειτονικές ή/και ευρύτερες περιοχές επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες και πατώντας το "περισσότερα":

GTP Headlines

Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.

Εγγραφείτε τώρα!
Greek Travel Pages: Η βίβλος του Τουριστικού επαγγελματία. Αγορά online

Αναχωρησεις πλοιων

Διαφημίσεις

ΕΣΠΑ