Εμφανίζονται 2 τίτλοι με αναζήτηση: Βιογραφίες στην ευρύτερη περιοχή: "ΕΛΑΣΣΟΝΑ Δήμος ΛΑΡΙΣΑ" .
ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗ (Κωμόπολη) ΕΛΑΣΣΟΝΑ
1826 - 1881
Γεννήθηκε στα 1826 στην Τσαρίτσαινα, στα Αμπελάκια. Πήρε την πρώτη του μόρφωση στη Σχολή Σερρών, ως μαθητής του Φωτιάδη και συμπλήρωσε τις σπουδές του στη φιλοσοφική σχολή του Εθνικού Πανεπιστημίου. Συνέχισε τις σπουδές του στην Ιταλία (Πίζα), απ' όπου και πήρε το διδακτορικό του δίπλωμα της Ιατρικής. Έζησε στα Σέρρας και υπήρξε φλογερός πατριώτης. Για ένα έτος και με αφορμή τον Κριμαϊκό Πόλεμο εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και ειδικεύτηκε στη μαιευτική. Υπήρξε ο δημιουργός και η ψυχή του "Μακεδονικού Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου" καθώς και ο διοργανωτής δεκάδων ομαδικών διαμαρτυριών των πληθυσμών της Α. Μακεδονίας κατά των Βουλγάρων. Διετέλεσε και προξενικός πράκτορας της Ιταλίας στα Σέρρας, τίτλος που του έδωσε τη δυνατότητα ακόμη μεγαλύτερης εθνικής δράσης. Πέθανε στα 1881 σε ηλικία 55 χρόνων.
Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα του Δήμου Σερρών
1780 - 1857
(Τσαριτσάνη Θεσσαλίας, 1780 - Αθήνα,
1857)
Κληρικός, θεολόγος, φιλόλογος και δάσκαλος του Γένους. Φοίτησε στη
σχολή των Αμπελακίων, χειροτονήθηκε
ιερέας και αποδείχθηκε ιεροκήρυκας με σπάνιες ρητορικές ικανότητες. Το 1806 θεωρήθηκε
ύποπτος για συμμετοχή στην ανταρσία του παπα-Ευθύμιου Βλαχάβα και το 1809 προσλήφθηκε
από τον Κωνσταντίνο Κούμα στο Φιλολογικό Γυμνάσιο Σμύρνης
στο οποίο το 1814 ανέλαβε καθήκοντα σχολάρχη. Επηρεασμένος από τις ιδέες του Κοραή
και ακολουθώντας τις επιλογές του Kούμα ευθυγραμμίστηκε απόλυτα με το κίνημα του
Διαφωτισμού. Μετά το κλείσιμο του Γυμνασίου, εξαιτίας της συστηματικής επίθεσης
της συντηρητικής παράταξης, μετακλήθηκε στην Κωνσταντινούπολη,
όπου το 1819 διορίστηκε από τον Γρηγόριο τον Ε´ ιεροκήρυκας και άρχισε να
συμβιβάζεται με τους αντιπάλους του Διαφωτισμού. Όταν ξέσπασε η Επανάσταση και
άρχισαν οι διώξεις του ελληνικού πληθυσμού στην Κωνσταντινούπολη,
κατέφυγε στην Οδησσό και
αργότερα εγκαταστάθηκε στην Πετρούπολη
όπου υπηρέτησε την εθνική υπόθεση προσπαθώντας να πετύχει την παρέμβαση του τσάρου
για τα θύματα των διωγμών. Εγκατέλειψε την Ρωσία
το 1832 και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα
το 1837. Από τα πρώτα χρόνια του Αγώνα είχε υποστηρίξει πως το κίνημα για την
εθνική ανεξαρτησία έπρεπε να κόψει κάθε σχέση με τις ριζοσπαστικές ιδέες του Διαφωτισμού
και της Γαλλικής Επανάστασης που το καθιστούσαν ύποπτο στους χριστιανούς μονάρχες.
Στο ανεξάρτητο κράτος έγινε από τους μαχητικότερους σημαιοφόρους του συντηρητισμού
υπερασπιζόμενος την αμετακίνητη προσήλωση στους κανόνες της Oρθοδοξίας. Και στο
γλωσσικό ζήτημα, ενώ παλιότερα ήταν οπαδός της κοραϊκής «μέσης οδού», εμφανίστηκε
αργότερα οπαδός του αρχαϊσμού και αντιτάχθηκε κατηγορηματικά στην πρόταση του
Νεόφυτου Βάμβα να μεταφραστεί η Αγία Γραφή στην ομιλούμενη γλώσσα.
Το κείμενο παρατίθεται τον Μάιο 2003 από την ακόλουθη ιστοσελίδα της Βουλής των Ελλήνων
Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.
Εγγραφείτε τώρα!