EN
Greek Travel Pages

Πληροφορίες τοπωνυμίου

Εμφανίζονται 10 τίτλοι με αναζήτηση: Πληροφορίες για τον τόπο στην ευρύτερη περιοχή: "ΠΥΡΓΟΣ Δήμος ΗΛΕΙΑ" .


Πληροφορίες για τον τόπο (10)

Κόμβοι τοπικής αυτοδιοίκησης

Δήμος Πύργου


Κόμβοι επίσημοι

Κατάκολο

  Πόλη τοποθετημένη στην παραλία του σημερινού Αγ. Ανδρέα, δίπλα στο επίνειο του Πύργου, το Κατάκολο. Αποτελούσε το δεύτερο λιμάνι της Ηλείας μετά την Κυλλήνη.
  Μεγάλο μέρος του λιμανιού και της πόλης έχουν κατακλυσθεί από τα νερά του Ιονίου.
  Η διαμόρφωση της ακτής με τα δύο νησάκια στην πλευρά του πελάγους, από τα οποία το πλησιέστερο στην ακτή ήταν στην αρχαιότητα επιμήκης χερσόνησος και έπαιζε το ρόλο κυματοθραύστη, επέτρεψε τη δημιουργία ασφαλούς λιμανιού.
  Έχουν βρεθεί όστρακα όλων των εποχών, από τη νεολιθική έως τη ρωμαϊκή περίοδο.
  Οι Φράγκοι πάνω στην αρχαία ακρόπολη έχτισαν το μαγευτικό Ποντικόκαστρο.

Το κείμενο παρατίθεται τον Δεκέμβριο 2004 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφία, της Γενικής Γραμματείας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας/a>


Πύργος

  Ο Πύργος είναι η πρωτεύουσα του νομού Ηλείας και η μεγαλύτερη πόλη του. Είναι μια νέα σχετικά πόλη, αφού η ίδρυσή της ανάγεται στα χρόνια της τουρκοκρατίας, χτισμένη πάνω σε 7 γήλοφους. Απέχει, οδικά, 4 χιλιόμετρα από τη θάλασσα, 19 από την Αρχαία Ολυμπία και 315 χιλιόμετρα από την Αθήνα. Κυριότερα αξιοθέατά του είναι η Δημοτική Αγορά και το Θέατρο Απόλλων, έργα του Τσίλλερ (για την Αγορά σίγουρα, για το Θέατρο πιθανολογείται) και η κεντρική πλατεία με το Επαρχείο. Σήμερα έχει πληθυσμό περίπου 35.000 κατοίκων.
  Στο σημείο που βρίσκεται η πόλη σήμερα, τοποθετείται η αρχαία πόλη Δυσπόντιο ενώ, στα περίχωρα του Πύργου η αρχαία πόλη Λέτρινα, απ' όπου είχε πάρει και την ονομασία του σαν δήμος Λετρίνων μέχρι την δεκαετία του 1980, οπότε η ονομασία του έγινε δήμος Πύργου. Η πόλη οφείλει το όνομά της σ' ένα πύργο που βρισκόταν στην περιοχή του Επαρχείου και τον είχε χτίσει ο Ιωάννης Τσερνοτάς στο διάστημα 1512-1520 μ.Χ. Ο πύργος αυτός υπήρχε σ' εκείνη τη θέση μέχρι τον Ιούνιο του 1825 όταν οι κάτοικοι της πόλης τον κατεδάφισαν μέσα σ' ένα πρωί, μετά την κυριακάτικη Θεία Λειτουργία, τυφλωμένοι από τη φαγωμάρα για την πρωτοκαθεδρία στην Ελλάδα.
  Ο θρύλος αναφέρει (από το βιβλίο του δρ. Γ. Παπανδρέου "Η Ηλεία δια μέσου των αιώνων") ότι το 1512 ο Τσερνοτάς βρήκε μέσα σ' ένα πηγάδι κοντά στο Νεοχώρι του Πύργου πλήθος αρχαίων νομισμάτων. Αφού ταξίδεψε μέχρι την Κωνσταντινούπολη, έδωσε στο σουλτάνο Σελήμ την περιουσία και σαν αντιτίμο έλαβε τον τίτλο του Μπέη και εκτάσεις γης γύρω από τον Πύργο που τότε ήταν ακατοίκητος. Να σημειωθεί ότι το πηγάδι του Τσερνοτά υπήρχε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1970, όταν "χάριν της προόδου" χώθηκε και σκεπάστηκε.
  Η ανάπτυξη της πόλης ήταν τάχιστη. Πρώτη φορά αναφέρεται σε κείμενα με το όνομα Πύργος το 1687, όταν για ένα διάστημα περίπου 25 χρόνων οι Ενετοί είχαν καταλάβει τη δυτική Πελοπόννησο. Τότε φέρεται να έχει πληθυσμό γύρω στις 5.000 και μάλιστα αμιγώς ελληνικό. Σημαντική ήταν και η συμβολή της πόλης στην επανάσταση του 1821. Στην πόλη η επανάσταση κυρήχθηκε στις 29 Μαρτίου 1821 από τον Χαράλαμπο Βιλλαέτη, ενώ πολλοί οπλαρχηγοί προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στον αγώνα.
  Μετά την απελευθέρωση ο Πύργος έγινε μια από τις πιο σημαντικές πόλεις της Ελλάδας. Η πόλη μεγάλωνε με γοργούς ρυθμούς και στα 1870 αριθμούσε 9.000 κατοίκους (όταν η Αθήνα είχε μόλις 45.000). Στην ανάπτυξή του μεγάλο ρόλο έπαιξε η παραγωγή της σταφίδας, που ήταν το κύριο προϊόν της περιοχής.
  Χαρακτηριστικό είναι ότι η σιδηδρομική γραμμή που συνέδεε την πόλη με το λιμάνι του Κατακόλου (μήκους 13 χιλιομέτρων) ήταν η πρώτη γραμμή τρένου στην Ελλάδα, εκτός Αττικής, και η δεύτερη πανελλαδικά. Την εποχή εκείνη χτίστηκαν τα νεοκλασσικά κτίρια και αρχοντικά της πόλης, όπως το Δημοτικό Θέατρο και η Δημοτική Αγορά. Δυστυχώς, σήμερα λίγα από τα παλιά αρχοντικά παραμένουν και στη θέση τους έχουν χτιστεί πολυκατοικίες.
  Η πόλη άρχισε να παρακμάζει με την πτώση του εμπορίου της σταφίδας, με αποτέλεσμα να μείνει στη στασιμότητα για πολλά χρόνια. Τα τελευταία χρόνια γνωρίζει ξανά ανάπτυξη, με την εντατικοποίηση της αγροτικής παραγωγής, ενώ μετά από τους καταστρεπτικούς, για την πόλη, σεισμούς του Μαρτίου του 1993 παρουσιάζεται και μεγάλη οικοδομική δραστηριότητα.

Το κείμενο παρατίθεται τον Δεκέμβριο 2004 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφία, της Γενικής Γραμματείας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας/a>


Greek & Roman Geography (ed. William Smith)

ΔΥΣΠΟΝΤΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΠΥΡΓΟΣ

Dyspontium

Duspontion: Eth. Duspontieus. An ancient town, in the territory of Pisa, said to have been founded by a son of Oenomaus, is described by Strabo as situated in the plain on the road from Elis to Olympia. It lay north of the Alpheius, not far from the sea, and probably near the modern Skaphidi. Being destroyed by the Eleians in their war with the Pisatae, its inhabitants removed to Apollonia and Epidamnus.

This text is from: Dictionary of Greek and Roman Geography (1854) (ed. William Smith, LLD). Cited June 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks


ΛΕΤΡΙΝΟΙ (Αρχαία πόλη) ΠΥΡΓΟΣ

Letrini

  Letrinoi, Letrina. A town of Pisatis in Elis, situated near the sea, upon the Sacred Way leading from Elis to Olympia, at the distance of 180 stadia from Elis, and 120 from Olympia. It was said to have been founded by Letreus, a son of Pelops. (Paus. vi. 22. § 8.) Together with several of the other dependent townships of Elis, it joined Agis, when he invaded the territories of Elis; and the Eleians were obliged to surrender their supremacy over Letrini by the peace which they concluded with the Spartans in B.C. 400. (Xen. Hell. iii. 2. 25, 30.) Xenophon speaks of Letrini, Amphidoli, and Marganeis as Triphylian places, although they were on the right bank of the Alpheius; and if there is no corruption in the text, which Mr. Grote thinks there is , the word Triphylian must be used in a loose sense to signify the dependent townships of Elis. The Letrinaiai guai are mentioned by Lycophron (158). In the time of Pausanias nothing remained of Letrini except a few houses and a temple of Artemis Alpheiaea. Letrini may be placed at the village and monastery of St. John, between Pyrgo and the port of Katakolo, where, according to Leake, among many fragments of antiquity, a part of a large statue was found some years ago. g remained of Letrini except a few houses and a temple of Artemis Alpheiaea. Letrini may be placed at the village and monastery of St. John, between Pyrgo and the port of Katakolo, where, according to Leake, among many fragments of antiquity, a part of a large statue was found some years ago.

This text is from: Dictionary of Greek and Roman Geography (1854) (ed. William Smith, LLD). Cited June 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks


ΦΕΙΑΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ

Pheia

  Phea (hai Pheiai, Hornm. Il. vii. 135, Od. xv. 297; Pheia, Thuc. Strab; Phea, Steph. B. s. v.: Eth. Pheates, Steph. B.). A city of Elis in the Pisatis, situated upon the isthmus connecting the promontory Ichthys (C. of Katakolo) with the mainland. Strabo erroneously speaks of two promontories upon this part of the coast; one called Pheia, from the name of the neighbouring town, and another more to the south, of which he has not given the name. (Strab. viii. 343.) Pheia is mentioned by Homer, who places it near the Iardanus, which is apparently the mountain torrent north of Ichthys, and which flows into the sea on the northern side of the lofty mountain Skaphidi. (Hom. l. c.) Upon a very conspicuous peaked height upon the isthmus of Ichthys are the ruins of a castle of the middle ages, called Pontikokastro, built upon the remains of the Hellenic walls of Pheia. On either side of Ichthys are two harbours; the northern one, which is a small creek, was the port of Pheia; the southern one is the broad bay of Katakolo, which is now much frequented, but was too open and exposed for ancient navigation. The position of these harbours explains the narrative of Thucydides, who relates that in the first year of the Peloponnesian War (B.C. 431), the Athenian fleet, having sailed from Methone in Messenia, landed at Pheia (that is, in the bay of Katakolo), and laid waste the country; but a storm having arisen, they sailed round the promontory Ichthys into the harbour of Pheia. In front of the harbour was a small island, which Polybius calls Pheias (Strab. l. c.; Polyb. iv. 9). About a mile north of the small creek at Pontikokastro, there is a harbour called Khortus, which Leake is disposed to identify with the port mentioned by Thucydides, on the ground that the historian describes it not as the port of Pheia, but as a harbour in the district Pheia (ton en te Phgeiai limena but we think it more probable that the historian intended the creek at the foot of Pontikokastro. In any case Pheia stood on the isthmus of Ichthys, and neither at Khortus nor at the mouth of the torrent of Skaphidi, at one or other of which spots Pheia is placed by Boblaye, though at neither are there any ancient remains.think it more probable that the historian intended the creek at the foot of Pontikokastro. In any case Pheia stood on the isthmus of Ichthys, and neither at Khortus nor at the mouth of the torrent of Skaphidi, at one or other of which spots Pheia is placed by Boblaye, though at neither are there any ancient remains.

This text is from: Dictionary of Greek and Roman Geography (1854) (ed. William Smith, LLD). Cited May 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks


Perseus Project

ΔΥΣΠΟΝΤΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΠΥΡΓΟΣ

Dyspontium


Σελίδες τοπικής αυτοδιοίκησης

ΦΕΙΑΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ

Φειάς

Πόλη τοποθετημένη στην παραλία του σημερινού Αγ. Ανδρέα, δίπλα στο επίνειο του Πύργου, το Κατάκολο. Αποτελούσε το δεύτερο λιμάνι της Ηλείας μετά την Κυλλήνη. Μεγάλο μέρος του λιμανιού και της πόλης έχουν κατακλυσθεί από τα νερά του Ιονίου. Η διαμόρφωση της ακτής με τα δύο νησάκια στην πλευρά του πελάγους, από τα οποία το πλησιέστερο στην ακτή ήταν στην αρχαιότητα επιμήκης χερσόνησος και έπαιζε το ρόλο κυματοθραύστη, επέτρεψε τη δημιουργία ασφαλούς λιμανιού. Έχουν βρεθεί όστρακα όλων των εποχών, από τη Νεολιθική έως τη ρωμαϊκή περίοδο. Οι Φράγκοι πάνω στην αρχαία ακρόπολη έκτισαν το μαγευτικό Ποντικόκαστρο.

Το κείμενο παρατίθεται τον Ιανουάριο 2005 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, της Νομαρχίας Ηλείας


Σελίδες εμπορικού κόμβου

Σημερινή τοποθεσία

ΦΕΙΑΣ (Αρχαία πόλη) ΗΛΕΙΑ

Ποντικόκαστρο


Έχετε τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες πληροφορίες για γειτονικές ή/και ευρύτερες περιοχές επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες και πατώντας το "περισσότερα":

Αναχωρησεις πλοιων
Από

Copyright 1999-2019 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ε.Π.Ε.