gtp logo

Πληροφορίες τοπωνυμίου

Εμφανίζονται 6 τίτλοι με αναζήτηση: Θέματα του τόπου  στην ευρύτερη περιοχή: "ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ Περιφέρεια ΕΛΛΑΔΑ" .


Θέματα του τόπου (6)

Links

Bronze Age myths

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ (Νησί) ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Volcanic activity and human response in the Mediterranean and North Atlantic regions

The Changing Face of the Thera Problem

Αξιόλογες επιλογές

The Cean Laws

ΙΟΥΛΙΣ (Αρχαία πόλη) ΚΕΑ
  The laws of Iulis were very celebrated in antiquity; and hence Cean Laws were used proverbially to indicate any excellent institutions. (Comp. Plat. Prot. p. 341, Leg. i. p. 638; Bockh, ad Min. p. 109.) These laws related to the morals of the citizens and their mode of life. One of them quoted by Menander was particularly celebrated: ho me dunamenos zen kalos ou zei kakos.
  It was said that every citizen above 60 years of age was obliged to put an end to his life by poison, for which we find two reasons assigned; one that there might be a sufficient maintenance left for the other inhabitants, and the other that they might not suffer from sickness or weakness in their old age. (Strab. l. c.; Steph. B. s. v. Ioulis; Aelian, V. H. iii. 37; Val. Max. ii. 6. § 8; Heracl. Pont. Pol. c. 9) Other Cean laws are mentioned by Heraclides Pont. (Pol. c. 9) and Athenaeus (xiii. p. 610; comp. Muller, Aeginetica, p. 132).

This extract is from: Dictionary of Greek and Roman Geography (1854) (ed. William Smith, LLD). Cited June 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks


Τέχνες - Πολιτισμός

ΚΑΛΥΜΝΟΣ (Νησί) ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ
  Η Κάλυμνος εκτός του ότι είναι γνωστή σαν το νησί των σφουγγαράδων είναι επίσης γνωστή σαν το νησί των Τεχνών και των γραμμάτων. Αξιόλογοι Ναοί αλλά και μουσεία με έργα και ευρήματα ανεκτίμητης αξίας υπάρχουν διάσπαρτα στο νησί. Από τα τέλη του περασμένου αιώνα μέχρι και τα τελευταία χρόνια, μια σειρά εμπνευσμένων καλλιτεχνών, ζωγράφων, γλυπτών και λογοτεχνών, χαράζει ανεξίτηλα μια πορεία στον χώρο της τέχνης.
  Γόνοι απλών σφουγγαράδων, σπουδάζουν, αναπτύσσονται και διαπρέπουν για το ταλέντο τους. Διαγράφουν λαμπρή πορεία και τα έργα τους, αληθινά αριστουργήματα.
  Μερικοί από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες είναι οι: Σακ. Μαγκλής, Σακ. Γαλουζής, Γεωργ. Οικονόμου, Εμμ. Ζαϊρης, Μιχ. Αλαχούζος, Αντ. Καραφυλλάκης αλλά και άλλοι πολλοί όπως ο Μπιλλήρης, ο Κουρούνης και ο Τάταρης, με αξιόλογο έργο.
  Ναοί όπου μπορεί κανείς να δει τα στολίδια αυτών των μεγάλων δημιουργών αλλά και να θαυμάσει την αρχιτεκτονική τους, είναι ο Ιερός Ναός Σωτήρος Χριστού (Μητρόπολη), ο Ναός της Παναγίας στη Χώρα (με το ολόχρυσο τέμπλο), ο ιερός ναός της Παναγίας της Χωστής στο Βαθύ, αλλά και οι Αγιοι Απόστολοι Αργους, ο Αγιος Γεώργιος Πανόρμου, ο Αγιος Σάββας, και πολλοί άλλοι ναοί.
  Μουσεία που μπορεί κανείς να επισκεφθεί είναι, στην Πόθια το Αρχαιολογικό (Βουβάλειο) και το Ναυτικό-Λαογραφικό με συνήθειες, έθιμα και τρόπους εργασίας των σφουγγαράδων και των δυτών, το μουσείο Βαλσαμίδη στα Βλυχάδια, με μοναδικά θαλάσσια ευρήματα, και τέλος το Παραδοσιακό Σπίτι στο δρόμο προς τον Αγ. Σάββα, όπου θα ξεναγηθείτε πίσω στο χρόνο, στα έθιμα και τις παραδόσεις της ζωής του νησιού.
Το κείμενο (απόσπασμα) παρατίθεται το Νοέμβριο 2003 από τουριστικό φυλλάδιο του Δήμου Καλυμνίων.

Σελίδες επίσημες

Τα άνυδρα νησιά του Νομού Δωδεκανήσου

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ (Σύμπλεγμα νήσων) ΕΛΛΑΔΑ
Αντικείμενο μελέτnς της Αναπτυξιακή Δωδεκανήσου Α.Ε

Αρχιτεκτονική

ΣΙΦΝΟΣ (Νησί) ΚΥΚΛΑΔΕΣ
  Οι οικισμοί της Σίφνου χαρακτηρίζονται από μια πολυμορφία αφού η ρυμοτομία στην περιοχή του Κάστρου για παράδειγμα είναι τελείως διαφορετική από τις άλλες περιοχές γιατί έχει καθαρά αμυντικό χαρακτήρα. Ο οικισμός του Κάστρου παρά τα χρόνια που έχουν περάσει διατηρεί ακόμα αναλλοίωτο το μεσαιωνικό χαρακτήρα του με τα στενά σοκάκια γεμάτα από σκαλισμένες μαρμάρινες σαρκοφάγους, τις λόντζιες (πύλες από τις οποίες εισέρχεται κανείς στον οικισμό) και φυσικά τα ερείπια του κάστρου που δέσποζε στην κορυφή του. Τα πιο πολλά σπίτια είναι δίπατα και τρίπατα διαμπερή με πλήθος μαρμάρινων επιστηλίων ενσωματωμένων μέσα τους.
  Οι περισσότεροι παραδοσιακοί οικισμοί είναι συγκεντρωμένοι στο κεντρικό οροπέδιο του νησιού με αποτέλεσμα να μην διαχωρίζονται τα όριά τους δίνοντας την εντύπωση ενός συνεχόμενου οικισμού χωρίς αρχή και τέλος. Η ύπαρξη ενός παραδοσιακού πεζόδρομου από τον Αρτεμώνα φτάνει έως την Καταβατή αφού περάσει από τους οικισμούς του Ανω Πεταλιού και της Απολλωνίας, ενώ σύνδεση με πλακόστρωτο υπάρχει και με τον Αη Λούκα, τα Εξάμπελα, το Κάτω Πετάλι και το Κάστρο.
  Βασικό στοιχείο των οικισμών αυτών είναι η ομοιογενής κυβική αρχιτεκτονική κυκλαδικού ρυθμού και το λευκό χρώμα τα και χαρακτηριστικά των Κυκλάδων και η ύπαρξη πολλών κατάλευκων εκκλησιών που είναι ενταγμένες μέσα στους οικισμούς και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι τους. Η περιοχή του Αρτεμώνα φημίζεται και για τα αρχοντικά της σπίτια. Σε όλα τα παράλια έχουν αναπτυχθεί οικισμοί παράλληλα με τον αιγιαλό. Τα πρώτα κτίσματα ήταν παλιά αγγειοπλαστεία με καμίνια τα οποία χτίζονταν κοντά στην παραλία προκειμένου να έχουν άμεση πρόσβαση σε καΐκια για να φορτώνουν τα κεραμικά.
  Πολλά από αυτά λειτουργούν μέχρι και σήμερα. Οι θεμωνιές μαζί με τις περιστεριώνες αποτελούν τα τοπικά αγροτικά σπίτια. Συνήθως είναι μονόχωρα με λίγους βοηθητικούς χώρους, όπως κελάρια για την αποθήκευση προϊόντων, πατητήρι, στάβλο, και πολλές φορές αλώνι.

Το κείμενο παρατίθεται τον Αύγουστο 2004 από την ακόλουθη ιστοσελίδα, με φωτογραφίες, του Δήμου Σίφνου


Έχετε τη δυνατότητα να δείτε περισσότερες πληροφορίες για γειτονικές ή/και ευρύτερες περιοχές επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες και πατώντας το "περισσότερα":

GTP Headlines

Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.

Εγγραφείτε τώρα!
Greek Travel Pages: Η βίβλος του Τουριστικού επαγγελματία. Αγορά online

Αναχωρησεις πλοιων

Διαφημίσεις

ΕΣΠΑ