Εμφανίζονται 84 τίτλοι με αναζήτηση: Μνημεία που αναφέρονται από αρχαίους στην ευρύτερη περιοχή: "ΑΧΑΪΑ Νομός ΕΛΛΑΔΑ" .
ΑΙΓΕΙΡΑ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Τα αγάλματα αυτά βρίσκονταν μέσα σε Ναό και ήταν φτιαγμένα από μάρμαρο Πεντέλης (Παυσ. 7,26,7).
Ο Παυσανίας είδε το άγαλμα αυτό σε ένα κτίσμα στην πόλη. Η Τύχη κρατούσε το κέρας της Αμάλθειας και κοντά της υπήρχε άγαλμα του Ερωτα (Παυσ. 7,26,8).
ΑΙΓΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Επρόκειτο για αγάλματα του Ποσειδώνα, του Ηρακλή, του Δία και της Αθηνάς. Ονομάζονταν έτσι γιατί οι Αργείοι τα είχαν δώσει στους κατοίκους του Αιγίου να τα φυλάνε. Τους είχαν επίσης παραγγείλει να θυσιάζουν σ' αυτά κάθε μέρα. Για να μην είναι μεγάλο το έξοδο οι Αιγιείς κανόνισαν να τρώνε όλοι από τα σφάγια. Οταν οι Αργείοι ζήτησαν πίσω τα αγάλματα οι Αιγιείς τους ζήτησαν με τη σειρά τους τα έξοδα που είχαν κάνει για τις θυσίες. Τα αγάλματα έμειναν στο Αίγιο γιατί οι Αργείοι δεν μπορούσαν να πληρώσουν αυτό το ποσό (Παυσ. 7,23,10-11).
Επρόκειτο για χάλκινα έργα του Αγελάδα τα οποία παρίσταναν το Δία και τον Ηρακλή σε παιδική ηλικία. Κάθε χρόνο εκλέγονταν ιερείς που ο καθένας έπαιρνε ένα άγαλμα στο σπίτι του (Παυσ. 7,24,4).
ΚΥΝΑΙΘΑ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Ηταν στημένος στην αγορά της πόλης. Εκτός από τον ανδριάντα αυτό, ο Παυσανίας αναφέρει και βωμούς των θεών στην αγορά (Παυσ. 8,19,1).
ΠΑΤΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Βρισκόταν σε υπαίθριο χώρο της αγοράς (Παυσ. 7,20,5).
Βρισκόταν στο χώρο του Ωδείου και ήταν φτιαγμένο από τα λάφυρα του πολέμου των Αιτωλών κατά των Γαλατών. Σ' εκείνο τον πόλεμο οι Πατρείς είχαν βοηθήσει τους Αιτωλούς, μόνοι αυτοί απ' όλους τους Αχαιούς (Παυσ. 7,20,6).
Οι επίχρυσοι αυτοί ανδριάντες ήταν στημένοι πάνω σε μια πύλη που βρισκόταν κοντά στο Ιερό του Απόλλωνα. Παρίσταναν και τους τρεις σαν παιδιά (Παυσ. 7,20,7). Ο Αθερίων ήταν αδελφός του Πατρέα (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Ελλάδος Περιήγησις, τόμ. 4ος, σελ. 114, σημ. 2).
Ηταν αγάλματα του Διονύσου που το καθένα είχε το όνομα μιας αρχαίας πόλης (Μεσάτις, Ανθεια, Αρόη). Βρίσκονταν στο τέμενος μιας ντόπιας γυναίκας για την οποία δεν έχουμε πληροφορίες. Κατά τη διάρκεια της γιορτής του Διονύσου μετέφεραν τα αγάλματα αυτά στο Ιερό του Αισυμνήτη (Παυσ. 7,21,6).
Ηταν χάλκινα και βρίσκονταν κοντά στο λιμάνι (Παυσ. 7,21,10).
ΦΑΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΠΑΤΡΑ
Είχε αυτο το προσωνύμιο γιατί βρισκόταν στην αγορά της πόλης. Επρόκειτο για Ερμαϊκή στήλη, ορθογώνια δηλαδή βάση που στο πάνω μέρος κατέληγε σε κεφάλι Ερμή με γένεια. Ηταν αφιέρωμα του Μεσσήνιου Σιμύλου. Μπροστά στο άγαλμα υπήρχε λίθινη εστία στην οποία όποιος ήθελε να πάρει χρησμό έκαιγε κατά το σούρουπο λιβάνι (Παυσ. 7,22,2-3).
ΑΙΓΕΙΡΑ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Στο ίδιο οικοδόμημα της Αίγειρας που ο Παυσανίας είδε το άγαλμα της Τύχης υπήρχε και μία παράσταση ενός γέροντα που θρηνούσε και κοντά του τρεις κοπέλες και τρεις νεαροί. Υποτίθεται ότι απεικόνιζε την αναγγελία του θανάτου στον πόλεμο ενός από τους τρεις νεαρούς και ο γέροντας είναι ο πατέρας του, ο οποίος λέγεται Συμπαθής γιατί δείχνει αξιολύπητος (Παυσ. 7,26,9).
Οι κάτοικοι της πόλης πίστευαν ότι χρωστούσαν τη σωτηρία τους από τους Σικυώνιους στην Αρτεμη, η οποία τους είχε εμπνεύσει το σχέδιο με τις δάδες που έδεσαν στα κέρατα των κατσικιών τους και έδιωξαν, έτσι, τους Σικυώνιους (Παυσ. 7,26,3).
Το λατρευτικό άγαλμα του Δία ήταν φτιαγμένο από μάρμαρο Πεντέλης, τον παρίστανε καθιστό και ήταν έργο του Αθηναίου Ευκλείδη. Στο Ιερό αυτό υπήρχε και ξύλινο άγαλμα της Αθηνάς με πρόσωπο και άκρα χεριών και ποδιών ελεφάντινα (Παυσ. 7,26,4).
Ηταν πολύ παλιό και το Ιερό και οι εναέτιες συνθέσεις του και το άγαλμα του θεού, που τον παρίστανε γυμνό και ήταν πολύ μεγάλο σε μέγεθος. Πρέπει να ήταν έργο του Φλιάσιου Λαφάη (Παυσ. 7,26,6).
Στο Γαίο αυτό υπήρχε αρχαίο ξόανο. Η ιέρεια της Γης έπρεπε να παραμείνει αγνή αφ'ότου θα αναλάμβανε τα καθήκοντά της, ενώ και πριν έπρεπε να έχει γνωρίσει έναν μόνο άντρα (Παυσ. 7,25,13).
Ιδιαίτερα λάτρευαν οι Αιγειρίτες την Ουρανία (Αφροδίτη), αλλά στο Ιερό της δεν επιτρεπόταν η είσοδος (Παυσ. 7,26,7).
Η είσοδος στο Ιερό της θεάς επιτρεπόταν μόνο ορισμένες μέρες και μετά από καθαρμό και νηστεία (Παυσ. 7,26,7).
ΑΙΓΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Το λατρευτικό άγαλμα ήταν ξύλινο, εκτός από το πρόσωπο και τα άκρα των χεριών και των ποδιών που ήταν φτιαγμένα από μάρμαρο Πεντέλης. Ηταν σκεπασμένο με λεπτό ύφασμα από το κεφάλι έως τα ποδια και παρίστανε τη θεά να έχει το ένα της χέρι εκτεταμένο μπροστά, ενώ με το άλλο ύψωνε δάδα (Παυσ. 7,23,5-6).
Το λατρευτικό άγαλμα παρίστανε το θεό χωρίς γένεια (Παυσ. 7,23,9).
Βρισκόταν στην αγορά και το λατρευτικό άγαλμα παρίστανε τη θεά να τοξεύει (Παυσ. 7,24,1).
Βρισκόταν κοντά στη θάλασσα (Παυσ. 7,24,2).
Βρισκόταν κοντά στη θάλασσα (Παυσ. 7,24,2).
Βρισκόταν κοντά στη θάλασσα (Παυσ. 7,24,2).
Ο Δίας είχε αυτό το προσωνύμιο γιατί σύμφωνα με την παράδοση στο σημείο εκείνο είχε συγκεντρώσει ο Αγαμέμνων τους Ελληνες για να αποφασίσουν για την εκστρατεία κατά της Τροίας (Παυσ. 7,24,2).
Βρισκόταν κοντά στη θάλασσα, μετά το Ιερό του Ομαγύριου Δία (Παυσ. 7,24,3).
Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς επιτρεπόταν να το βλέπουν μόνο οι ιερείς της. Στο τελετουργικό της λατρείας της θεάς περιλαμβανόταν και η ρίψη στη θάλασσα τοπικών γλυκισμάτων για να φτάσουν στην Αρέθουσα των Συρακουσών (Παυσ. 7,24,3).
ΒΟΥΡΑ (Αρχαία πόλη) ΔΙΑΚΟΠΤΟ
(Παυσ. 7,25,9).
ΔΥΜΗ (Αρχαία πόλη) ΠΑΤΡΑ
Ο Παυσανίας παραθέτει τους μύθους που έχει ακούσει σχετικά με τον Αττι (Παυσ. 7,17,9-12).
ΕΛΙΚΗ (Αρχαία πόλη) ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ
Το Ιερό αυτό ήταν αγιώτατο για τους Ιωνες. Ηταν τόσο παλιό που το αναφέρει ακόμα και ο Ομηρος (Β575, Θ203, Υ404) (Παυσ. 7,24,5).
ΖΑΡΟΥΧΛΑ (Χωριό) ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ
Βρισκόταν πάνω στο όρος Κράθις (σήμερα βουνό της Ζαρούχλας). Από το Ιερό έπαιρναν οι Αργείοι τη φωτιά για την εορτή των Λερναίων (Παυσ. 8,15,9).
ΚΕΡΥΝΕΙΑ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Το είχε χτίσει ο Ορέστης. Τα αγάλματά του ήταν τρομακτικά στην όψη και γενικά επικρατούσε η άποψη ότι αν στο Ιερό αυτό έμπαινε κάποιος φονιάς ή ασεβής τρελαινόταν από φόβο και τύψεις (Παυσ. 7,25,7).
ΚΛΕΙΤΩΡ (Αρχαία πόλη) ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ
Αυτά τα τρία ήταν τα σπουδαιότερα Ιερά του Κλείτωρα. Σχετικά με την Ειλείθυια ο Ομηρος είχε πει ότι δεν ήταν μία αλλά περισσότερες, κόρες της Ηρας (Παυσ. 8,21,3).
Βρισκόταν σε απόσταση τεσσάρων περίπου σταδίων έξω από την πόλη. Τα λατρευτικά αγάλματα των Διόσκουρων σ' αυτό το Ιερό ήταν μπρούτζινα (Παυσ. 8,21,4).
ΚΥΝΑΙΘΑ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Ο Παυσανίας το αναφέρει ως ένα από τα αξιομνημόνευτα πράγματα της πόλης. Για το Διόνυσο υπήρχε και χειμερινή γιορτή, κατά την οποία οι άντρες αλείφονταν με λίπη και κυνηγούσαν ένα ταύρο που στη συνέχεια τον θυσίαζαν (Παυσ. 8,19,2).
ΛΟΥΣΑΙ (Αρχαία πόλη) ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ
Στο Ιερό αυτό της Αρτέμιδος έφερε ο Μελάμπους τις κόρες του Προίτου από τα Αροάνια και τις θεράπευσε από την τρέλα. Από το γεγονός αυτό η Αρτεμις εκεί πήρε το προσωνύμιο Ημερασία (Παυσ. 8,18,8).
ΠΑΤΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Βρισκόταν στην ακρόπολη των Πατρών. Το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς, έργο των Μέναιχμου και Σοϊδα, το είχαν φέρει από την Αιτωλία (Παυσ. 7,18,8).
Ηταν Ιερό κοινό για τους Ιωνες που ήταν εγκατεστημένοι στην Αρόη (Πάτρα), την Ανθεια, και την Μεσάτιν. Το Ιερό αυτό βεβήλωσαν η ιέρεια της θεάς Κομαιθώ και ο Μελάνιππος και γι' αυτό η Αρτεμις έστειλε στη χώρα συμφορές (Παυσ. 7.19.1,3).
Αισυμνήτη ονόμαζαν το θεό που είχε φέρει μαζί του μέσα σε λάρνακα ο Ευρύπυλος όταν ήρθε στην Πάτρα και πρέπει να ταυτιζόταν με το Διόνυσο. Η λατρεία του είχε ανατεθεί σε μια ομάδα με δεκα οχτώ μέλη, γυναίκες και άντρες. Στη γιορτή του θεού έβγαζαν τη νύχτα τη λάρνακα από το Ιερό και έκαναν και πομπή προς το Μείλιχο αναπαριστώντας τη διαδικασία που ακολουθούνταν τον καιρό των ανθρωποθυσιών στην Τρικλαρία (Παυσ. 7,20,1). Το Ιερό του Αισυμνήτη βρισκόταν στα δεξιά του δρόμου που οδηγούσε από την αγορά στο παραλιακό τμήμα της πόλης (Παυσ. 7,21,6).
Βρισκόταν στο δρόμο που οδηγούσε από την ακρόπολη στην κάτω πόλη και εκεί τιμώνταν και ο Αττις. Λατρευτικό άγαλμα υπήρχε μόνο για τη Μεγάλη Μητέρα και ήταν λίθινο (Παυσ. 7,20,3).
Στο Ιερό υπήρχε άγαλμα που παρίστανε το θεό γυμνό με σανδάλια στα πόδια. Το ένα του πόδι πατούσε σε βουκράνιο (κεφαλή ταύρου) (Παυσ. 7,20,3).
Βρισκόταν στο ίδιο τέμενος με άλλα Ιερά. Το λατρευτικό άγαλμα ήταν όλο λίθινο εκτός από το ένδυμά του (Παυσ. 7,20,9).
Βρισκόταν στο ίδιο τέμενος με άλλα Ιερά. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν χρυσελεφάντινο (Παυσ. 7,20,9).
Ο Διόνυσος είχε αυτό το προσωνύμιο γιατί το λατρευτικό του άγαλμα είχε μεταφερθεί στην Πάτρα από την Καλυδώνα (Παυσ. 7,21,1).
Σύμφωνα με την παράδοση το είχε φτιάξει ο Ευρύπυλος όταν σώθηκε από την τρέλα. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν λίθινο (Παυσ. 7,21,7).
Ηταν παραθαλάσσια και βρίσκονταν κοντά στο Ιερό του Ποσειδώνα. Το ένα από τα δύο λατρευτικά αγάλματα το είχαν τραβήξει με τα δίχτυα από τη θάλασσα ψαράδες μια γενιά πριν τον Παυσανία (Παυσ. 7,21,10).
Βρισκόταν στη συνέχεια του παραθαλάσσιου άλσους των Πατρών. Το λατρευτικό άγαλμα παρίστανε τη Δήμητρα και την Κόρη όρθιες, ενώ υπήρχε και άλλο άγαλμα που παρίστανε τη Γη καθιστή. Μπροστά από το Ιερό υπήρχε πηγή από την οποία έπαιρναν χρησμούς για τους αρρώστους (Παυσ. 7,21,12).
Βρισκόταν πέρα από την ακρόπολη, κοντά σε εκείνη την πύλη του τείχους που οδηγούσε προς τη Μεσάτι (Παυσ. 7,21,13).
ΤΡΙΤΑΙΑ (Αρχαία πόλη) ΠΑΤΡΑ
Προς τιμήν τους οι κάτοικοι της πόλης έκαναν ετήσια γιορτή που έμοιαζε με τις γιορτές του Διονύσου. Τα αγάλματα των θεών στο Ιερό αυτό ήταν πήλινα (Παυσ. 7,22,9).
ΨΩΦΙΣ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Σύμφωνα με την παράδοση το Ιερό αυτό το είχαν ιδρύσει τα παιδιά της Ψωφίδας. Ο Παυσανίας δεν είδε παρά μόνο ερείπιά του (Παυσ. 8,24,6).
ΒΟΥΡΑ (Αρχαία πόλη) ΔΙΑΚΟΠΤΟ
Ο Ηρακλής αυτός είχε το προσωνύμιο Βουραϊκός και το άγαλμά του βρισκόταν μέσα σε σπηλιά. Εκεί δίνονταν και χρησμοί χωρίς τη μεσολάβηση ιερατείου. Ο πιστός προσευχόταν στο άγαλμα του Ηρακλή και στη συνέχεια έριχνε τέσσερα κότσια, τα οποία λόγω του αριθμού των πλευρών τους μπορούσαν να πέσουν με τέσσερις τρόπους. Δίπλα στο άγαλμα υπήρχε μια πινακίδα που εξηγούσε τι σήμαιναν όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί με τους οποίους θα μπορούσαν να πέσουν τα κότσια (Παυσ. 7,25,10).
ΠΑΤΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
The Earth, as has appeared already, was to the primitive populations almost the chief discloser of the future (thus, originally, at Delphi). The oracle of Earth (gaia) at Aegira in Achaia, mentioned by Pliny (xxviii. § 147), may be a mistake of that writer (cf. Pausan. vii. 25, § 13); but at Patrae, not far from Aegira, Earth, associated with Demeter (i. e. Ge meter) and Persephone, gave oracles respecting the sick. A mirror was let down by a rope into a sacred well, so as to float upon the surface. Prayers were then performed and incense offered, whereupon the image of the sick person was seen in the mirror either as a corpse or in a state of recovery. (Pausan. ii. 24, § 1.)
ΦΑΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΠΑΤΡΑ
Hermes, from his close connexion with Apollo, was a god that might be expected to give oracles: this power, however, in the Homeric hymn to Hermes, 552 sqq., is only accorded to him in a limited degree by the more exalted deity. He had an oracle at Pharae in Achaia, where his altar stood in the middle of the market-place. Incense was offered there, oil lamps were lighted before it, a copper coin was placed upon the altar, and after this the question was put to the god by a whisper in his ear. The person who consulted him immediately left the market-place. The first remark that he heard made by any one after leaving the marketplace was believed to imply the answer of Hermes (Pausan. vii. 22, § 2). This mode of oracular disclosure was so much associated with Hermes that he received the name of Kleedonios from it; as we learn from an inscription found at Pitane, near Smyrna (Le Bas et Waddington, Voyage archeol. v. 1724a). Hence it is probable that the Kledonon hieron at Smyrna, mentioned by Pausanias (ix. 11, § 7), was an oracle of Hermes.
This text is from: A Dictionary of Greek and Roman Antiquities (1890) (eds. William Smith, LLD, William Wayte, G. E. Marindin). Cited July 2004 from The Perseus Project URL below, which contains interesting hyperlinks
ΠΑΤΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
In like manner he (Alkibiades) persuaded the people of Patrae to attach their city to the sea by long walls.
ΑΙΓΕΙΡΑ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν σύγχρονης (του Παυσανία) τέχνης. Υπήρχε ακόμη και άγαλμα της Ιφιγένειας, πράγμα που δείχνει ότι αρχικά ο Ναός ίσως ήταν αφιερωμένος σ΄εκείνη (Παυσ. 7,26,5).
ΑΙΓΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Στο Ναό αυτό υπήρχαν δύο μαρμάρινα αγάλματα της Αθηνάς (Παυσ. 7,23,9).
Το άγαλμα της θεάς δεν επιτρεπόταν να το δει παρά μόνο η γυναίκα που κάθε φορά ασκούσε χρέη ιέρειας (Παυσ. 7,23,9).
Ηταν Ναός κοινός για τους δύο θεούς και βρισκόταν κοντά στην αγορά (Παυσ. 7,24,1).
ΒΟΥΡΑ (Αρχαία πόλη) ΔΙΑΚΟΠΤΟ
Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν έργο του Αθηναίου Ευκλείδη από πεντελικό μάρμαρο (Παυσ. 7,25,9).
Τα λατρευτικά αγάλματα των θεών ήταν έργα του Αθηναίου Ευκλείδη από πεντελικό μάρμαρο (Παυσ. 7,25,9).
Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν έργο του Αθηναίου Ευκλείδη από πεντελικό μάρμαρο (Παυσ. 7,25,9).
ΔΥΜΗ (Αρχαία πόλη) ΠΑΤΡΑ
Ο Παυσανίας χαρακτηρίζει το λατρευτικό άγαλμα της θεάς "πολύ αρχαίο" (Παυσ. 7,17,9).
ΚΛΕΙΤΩΡ (Αρχαία πόλη) ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ
Ηταν χτισμένος στην κορυφή ενός από τα βουνά που περιέβαλαν την πόλη, σε απόσταση τριάντα σταδίων από αυτή. Στο Ναό υπήρχε και άγαλμα της θεάς (Παυσ. 8,21,4). Σύμφωνα με επιγραφές που έχουν βρεθεί, στο Ναό αυτό γινόταν μια γιορτή Κοριάσια ή Κοράσια (Εκδ. Αθηνών, Παυσανίου Περιήγησις, τόμος 4, σελ. 258, σημ. αριστερής στήλης).
ΠΑΤΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Βρισκόταν μέσα στον περίβολο του Ιερού της Λαφρίας και το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν χρυσελεφάντινο (Παυσ. 7,20,2).
Βρισκόταν στην αγορά των Πατρών. Μέσα στο Ναό υπήρχε γλυπτική εικόνα που παρίστανε το Δία καθιστό σε θρόνο και την Αθηνά όρθια δίπλα του. Απέναντι από αυτό το άγαλμα υπήρχε και ένα της Ηρας (Παυσ. 7,20,3).
Βρισκόταν απέναντι από την έξοδο της αγοράς. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς σύμφωνα με την παράδοση το είχε πάρει ο Πρευγένης από τη Σπάρτη όταν την κατέλαβαν οι Δωριείς και το μετέφερε στη Μεσόα. Από εκεί το έφερναν μόνο όταν γινόταν κάποια γιορτή της Λιμνάτιδος (Παυσ. 7,20,7-8).
Οι δύο Ναοί βρίσκονταν κοντά στο θέατρο των Πατρών. Τα λατρευτικά τους αγάλματα ήταν λίθινα και πολύ μεγάλα σε μέγεθος (Παυσ. 7,20,9).
Βρισκόταν κοντά στο λιμάνι και το λατρευτικό του άγαλμα, που παρίστανε το θεό όρθιο, ήταν λίθινο (Παυσ. 7,21,7).
Βρίσκονταν μέσα σε ένα παραθαλάσσιο άλσος και τα λατρευτικά τους αγάλματα ήταν λίθινα (Παυσ. 7,21,11).
ΤΕΥΘΕΑ (Αρχαία πόλη) ΠΑΤΡΑ
Αυτή η Αρτεμις δε μας είναι γνωστή από άλλες πηγές παρά μόνο από το Στράβωνα (Στρ. 8,3,11).
ΤΡΙΤΑΙΑ (Αρχαία πόλη) ΠΑΤΡΑ
Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς τον καιρό του Παυσανία ήταν λίθινο, ενώ το παλιό είχε μεταφερθεί στη Ρώμη (Παυσ. 7,22,9).
ΨΩΦΙΣ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Ο Ναός αυτός, στον οποίο υπήρχε λατρευτικό άγαλμα του Ερύμανθου, βρισκόταν κοντά στον ποταμό που είχε το όνομά του (Παυσ. 8,24,12).
ΚΡΑΘΙΣ (Ποταμός) ΑΧΑΪΑ
Βρισκόταν κοντά στον Κράθι. Υπήρχε και γραπτή παράσταση ενός άντρα που στέκεται πλάι σε άλογο (Παυσ. 7,25,13).
ΠΑΤΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Βρισκόταν στον υπαίθριο χώρο της αγοράς, μπροστά από ένα άγαλμα της Αθηνάς (Παυσ. 7,20,5).
Βρισκόταν μπροστά από το Ιερό της Αθηνάς. Προς τιμήν του Πρευγένη οι Πατρείς έκαναν ετήσιους εναγισμούς στη γιορτή της Αρτέμιδος Λιμνάτιδος (Παυσ. 7,20,9).
ΤΡΙΤΑΙΑ (Αρχαία πόλη) ΠΑΤΡΑ
Βρισκόταν αμέσως πριν την πόλη και ήταν αξιοθέατος χάρη στις στις γραπτές παραστάσεις του που είχε ζωγραφίσει ο Νικίας. Ο Παυσανίας δεν έμαθε σε ποιον ανήκε ο τάφος, υποστηρίζει όμως ότι μάλλον επρόκειτο για τάφο ανδρόγυνου (Παυσ. 7,22,6-7).
ΠΑΤΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Βρισκόταν στη συνέχεια από την αγορά και ο Παυσανίας το χαρακτηρίζει πιο ευπαρουσίαστο από όλα τα ελληνικά ωδεία, πλην εκείνου των Αθηνών (Παυσ. 7,20,6).
ΦΑΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΠΑΤΡΑ
Επρόκειτο για τριάντα λίθους που βρίσκονταν στην αγορά των Φαρών και στον καθένα είχαν δώσει το όνομα κάποιου θεού σαν να ήταν κανονικά αγάλματα. Η λιθολατρία ήταν ευρέως διαδεδομένη στην Ελλάδα (Παυσ. 7,22,4).
Βρισκόταν σε απόσταση δεκαπέντε περίπου σταδίων από την πόλη των Φαρών. Μέσα στο άλσος δεν υπήρχαν αγάλματα ούτε κάποιο Ιερό. Υπήρχε μόνο ένας βωμός φτιαγμένος από ακατέργαστες πέτρες (Παυσ. 7,22,5).
Ηταν πηγή αφιερωμένη στον Ερμή και δεν έπιαναν τα ψάρια της, θεωρώντας τα ιερά για το θεό (Παυσ. 7,22,4).
ΑΙΓΙΟΝ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Μέσα στο τέμενος υπήρχαν αγάλματα της Υγείας και του Ασκληπιού, έργα του Δαμοφώντα (Παυσ. 7,23,7).
Βρισκόταν στο χώρο της αγοράς και εκεί υπήρχαν δύο αγάλματα, ένα εκ των οποίων παρίστανε το θεό χωρίς γένεια (Παυσ. 7,23,9).
ΠΑΤΡΑΙ (Αρχαία πόλη) ΑΧΑΪΑ
Βρισκόταν κοντά στο λιμάνι. Το λατρευτικό άγαλμα της θεάς ήταν ξύλινο, εκτός από το πρόσωπο και τα άκρα χεριών και ποδιών που ήταν λίθινα (Παυσ. 7,21,10).
Λάβετε το καθημερινό newsletter με τα πιο σημαντικά νέα της τουριστικής βιομηχανίας.
Εγγραφείτε τώρα!